بانک مسکن - ستاد اقامه نماز - خراسان جنوبی

این وبلاگ در راستای فعالیتهای ستاد اقامه نماز بانک مسکن استان خراسان جنوبی ایجاد شده است .

بانک مسکن - ستاد اقامه نماز - خراسان جنوبی

این وبلاگ در راستای فعالیتهای ستاد اقامه نماز بانک مسکن استان خراسان جنوبی ایجاد شده است .

بانک مسکن - ستاد اقامه نماز - خراسان جنوبی

وبلاگ ستاد اقامه نماز بانک مسکن استان خراسان جنوبی در راستای انتشار مطالب مفید مرتبط با حوزه کاری و فعالیتهای ستاد ایجاد شده است .

کلمات کلیدی

بانک - مسکن

بانک مسکن - خراسان جنوبی - جبر - اختیار - عارف

بانک مسکن - خراسان جنوبی - غیبت - امام - زمان

بانک مسکن - نماز - خدا - امید - دل - تنبیه

بانک مسکن - نماز - حدیث - قرآن - خاک - پرتگاه

نماز - بانک مسکن - تیر - تور - تار - خدا

بانک مسکن - ثواب - دقیق -

بانک مسکن - سلام - مستحب - واجب - امام زمان

بانک مسکن - غدیر - تاریخ - مدینه - کربلا

بانک مسکن - نماز - بازرسی - نماز صبح

بانک مسکن - حجاب - شهدا- چادر

بانک مسکن - عربی - قرآن - زبان

بانک مسکن - حجاب - الجزایر - فرانسه

بانک - مسکن - طلاق - ازدواج - داشته ها - بیکارها

بانک مسکن - حمال - تبریزی - خدا-

بانک مسکن - یوسف - خدا - عزیز

بانک مسکن - فیتیله - جمعه - تعطیله

بانک مسکن - حسین - نماز - محب - بهشت

بانک مسکن - سجده - قبله - کوچک

بانک مسکن - فهم دین - علم دین - قرائتی

بانک مسکن - نماز - چمران - دلنوشته - اول وقت

بانک مسکن - یخ - بهشت - امام رضا

بانک مسکن - اب - باد - خاک - آتش

بانک مسکن - شیطان - رسول - خدا - آدم - خصلت

بانک مسکن - زندگی - قناعت

بانک - مسکن - همت - ابراهیم - گام - عشق

بانک - مسکن - خیاط - شیخ - دل - غم - خدا

بانک - مسکن - رابطه - خدا- مردم

بانک - مسکن - استاد - قرائتی - بچه

بانک- مسکن - فیسبوک - کلوپ

آخرین مطالب

اگر حرام کسب کردی ار زرق حلالت کم می شود

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ

پایگاه خبری تحلیلی تراز: http://www.taraznews.com/content/116824

عدالت غیر از یکسان بودن است. اینکه آرزوی یکسان بودن همه چیز و همه کس را داسته باشیم باور غلطی است. تفاوت ها اگر ناشی از دستکاری انسان ها و ظلم و تعدّی نباشد حکیمانه هم خواهد بود. در یک بدن دست و پا چشم هرکدام شکل و کارآیی متفاوتی دارند اما این تفاوت نه تنها ناعادلانه نیست بلکه مطابق حکمت خداوند متعال است. ضمن اینکه حکمت خیلی از امور نیز از عقل ناقص بشر خارج است و هنوز پیشرفت علم نتوانسته به راز بسیاری از مسائل پی ببرد. پس یادمان باشد در امورى که به دست ما نیست، مثل جنسیّت، زیبایى، استعداد، بیان، هوش، عمر و... باید به تقسیم و تقدیر الهى راضى بود.
به این موضوع در در آیه ۳۲ سوره نساء نیز اشاره شده و از طرفی به ریشه مال حرام اشاره می نماید تا مشخص شود در اسلام مسائل اقتصادى و اخلاقى بهم آمیخته اند.
«وَ لا تَتَمَنَّوْا ما فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلى‏ بَعْضٍ لِلرِّجالِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا وَ لِلنِّساءِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلِیماً.»
«و آنچه را که خداوند سبب برترى بعضى از شما بر بعضى دیگر قرار داده آرزو نکنید. براى مردان از آنچه بدست آورده‏اند بهره اى است و براى زنان نیز از آنچه کسب کرده اند بهره اى مى باشد و (به جاى آرزو و حسادت) از فضل خداوند بخواهید، که خداوند به هر چیزى داناست.» (آیه ۳۲ سوره نساء)
                                                                                                                      ***

سه نکته:
* ریشه حرام خواری!

در آیات قبلی همین سوره از خوردن مال حرام به شدت نهی کرده بود و در این آیه ریشه حرام خواری را بیان می کند و آن را در طمع، آرزو و رقابت باطل می داند.
 

** اگر حرام کسب کردی از رزق حلالت کم می شود
زمانى که این آیه نازل شد، اصحاب پیامبر اکرم (ص) گفتند: مقصود از فضل در «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ» چیست؟ قرار شد تا حضرت على (ع) این موضوع را از پیامبر (ص) سؤال کند.
پیامبر صلى اللَّه علیه و آله در پاسخ فرمودند: «خداوند ارزاق را در میان مردم از طریق حلال تقسیم کرده و حرام را نیز عرضه کرده است. کسى که حرام را تحصیل کند، به همان اندازه از رزق حلال خود کاسته است و بر حرام مورد محاسبه قرار مى گیرد.» (تفسیر عیّاشى، ج ۱، ص ۲۱۵)


*** هرگز با این سه نفر مشورت نکن!
 طمع نتیجه سوء ظنّ به خداست و محصولش تشدید این سوء ظنّ. مولای متقیان حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر او را از مشورت با بخیل، ترسو و حریص بر حذر می دارد و سپس می افزاید:
«اِنَّ الْبُخْلَ وَ الْجُبْنَ وَ الْحِرْصَ غَرَائِزٌ شَتَّی یَجْمَعُهَا سُوءُ الظَّنِّ بِاللهِ؛ بخل و ترس و حرص، غرایز مختلفی هستند که یک ریشه دارند و آن سوء ظنّ به خداست!» (نهج البلاغه، نامه۵۳)
آری همانطور که در آیه شریفه فوق اشاره شد طمع و آرزوهای دراز انسان را آلوده به انواع گناهان مانند دروغ، خیانت، ظلم و غصب حقوق دیگران می کند، چرا که اگر بخواهد حلال و حرام خدا را رعایت کند به مقصودش نمی رسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی